ΛΟΒΣΧΕΣΕΙΣ

Να σε προσέχεις και να σε αγαπάς.

492views

Ο εαυτός μας είναι ό,τι πολυτιμότερο έχουμε στη ζωή μας. Πολλές φορές όμως δεν τον προσέχουμε όπως θα έπρεπε, τον παραμελούμε και αδιαφορούμε γι’ αυτόν. Θεωρούμε δεδομένο πως από μόνος του μπορεί να αυτοσυντηρηθεί και αυτό μας καθησυχάζει.  Πολλές φορές μας μιλάει και λέει τις ανάγκες του αλλά εμείς αδιαφορούμε. Πολύ συχνά τον υποτιμάμε και άλλοτε δεν του έχουμε εμπιστοσύνη. Δεν πιστεύουμε πως μπορεί να τα καταφέρει με αποτέλεσμα να τον μειώνουμε ακόμα περισσότερο.

Έχεις αναρωτηθεί ποτέ πόσες φορές τον έχεις κουράσει όταν αγχώνεσαι με το ο,τιδήποτε ή όταν δεν ξεκουράζεσαι καλά; Τον έχεις γεμίσει με τοξικότητα και δεν μπορείς να εστιάσεις στις όμορφες στιγμές. Επίσης, αρκετές φορές εστιάζεις περισσότερο στις ανάγκες του άλλου και τον βοηθάς να τις καλύψει, ξεχνώντας την δική σου ζωή. Όταν αποτυγχάνεις σε κάτι που ήθελες τόσο πολύ, κατηγορείς τον εαυτό σου πιστεύοντας πως δεν αξίζει, δεν είχε την δύναμη και το κουράγιο να προσπαθήσει λίγο παραπάνω.

Δεν τον αποδέχεσαι έτσι ακριβώς όπως είναι και προσπαθείς να τον αλλάξεις με βάση τα κοινωνικά πρότυπα ( η συμπεριφορά σου να είναι αντίστοιχη με αυτών που συναναστρέφεσαι, να είναι γεμάτο το σώμα σου με τατουάζ ή να ακολουθείς την μόδα της εποχής κλπ).

Πρέπει να αγαπάς τον εαυτό σου γιατί είναι ο μόνος που είναι εκεί για εσένα όποτε τον χρειαστείς.

Μην τον υποτιμάς γιατί, αν δεν του έχεις εσύ ο ίδιος εμπιστοσύνη, πως περιμένεις να του έχουν οι άλλοι; Να δίνεις έμφαση στα θετικά στοιχεία που έχεις και να τον επιβραβεύεις όταν πετυχαίνει κάτι. Πολύ σημαντικό είναι να μην προσπαθήσεις να τον αλλάξεις και να τον μετατρέψεις σε κάτι που δεν είναι και δεν μπορεί να το υποστηρίξει. Ένα πρώτο και πολύ σημαντικό βήμα είναι να προσέχεις την φυσική σου κατάσταση. Η γυμναστική, το περπάτημα ή ο χορός μπορούν να σε κάνουν να ξεφύγεις από τα προβλήματα που πιθανόν αντιμετωπίζεις και να σε βοηθήσουν  να ηρεμήσεις ψυχικά.

Μπορεί κάποια στιγμή να τύχει και να μην μπορείς να καταφέρεις κάτι που ήθελες πάρα πολύ. Με το να κρίνεις αυστηρά τον εαυτό σου και να τον κατηγορείς δε βοηθάει καθόλου. Αντιθέτως, πες πολλές φορές «Θα τα καταφέρω» και στο τέλος, είναι σίγουρο πως ο στόχος σου θα επιτευχθεί. Οφείλεις να σκέφτεσαι με περισσότερη αισιοδοξία και να χαμογελάς όσο περισσότερο μπορείς. Οι αρνητικές σκέψεις το μόνο που μπορούν να σου προσφέρουν είναι άγχος και στεναχώριες. Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο που δεν πρέπει να λείπει απ’ τη ζωή σου είναι η ηρεμία. Για να εξασφαλίσεις την ηρεμία θα πρέπει να κάνεις παρέα με άτομα που σε αποδέχονται έτσι ακριβώς όπως είσαι και δεν σε κάνουν να νιώθεις μειονεκτικά.

Όταν νιώθεις την ανάγκη να εκφράζεις τα συναισθήματα σου, να το κάνεις χωρίς δεύτερη σκέψη. Είναι πολύ σπουδαίο να ξέρεις τι ακριβώς νιώθεις ανάλογα με την περίσταση και να μπορείς να το εκφράζεις με όποιον τρόπο εσύ θεωρείς σωστό. Αυτό θα σε κάνει να νιώσεις καλύτερα μέσα σου και δεν θα νιώθεις συναισθηματική πίεση. Με το να καταπιέζεις τα συναισθήματά σου και να μην τα εξωτερικεύεις, μπορεί να συσσωρευτούν μέσα σου και να σου δημιουργηθούν σωματικές ασθένειες. Επικοινώνησε λοιπόν με τον εαυτό σου, συνειδητοποίησε πως νιώθει και έτσι θα νιώσεις ανακούφιση και ηρεμία ψυχής.

Αυτό όμως που δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάς είναι πως ο εαυτός σου ανήκει σε εσένα και σε κανέναν άλλον και μόνο εσύ μπορείς να τον φροντίσεις και να τον προσέχεις. Γιατί κανένας άλλος σε όλη σου τη ζωή δεν θα είναι πιο ικανός να τον αγαπήσει όσο εσύ.

Leave a Response