ΗΞΕΡΕΣ ΟΤΙ...ΛΙΓΟ ΑΠ'ΟΛΑ

Τα οφέλη του πρωινού ξυπνήματος

394views

Εσύ μπορείς να ξυπνήσεις το πρωί;

Όλοι έχουμε αντιμετωπίσει έστω και μία φόρα στη ζωή μας το πρόβλημα του πρωινού ξυπνήματος. Έστω πως σαν παιδιά πάντοτε έχοντας τους γονείς  να φροντίζουν για το πρωινό μας ξύπνημα, σαν φοιτητές ή εργαζόμενοι στη  αρχή της καριέρας μας, το ξύπνημα το πρωί φαντάζει για μας πολύ επώδυνο και ακατόρθωτη συνήθεια. Φροντίζουμε βέβαια να βάλουμε ξυπνητήρι αρκετά νωρίς το πρωί αλλά ποτέ ή έστω, σχεδόν ποτέ δεν σηκωνόμαστε από το κρεβάτι την προκαθορισμένη ώρα, πάρα όταν  πια θα έχουμε βάλει για εικοστή φόρα αναβολή στο ξυπνητήρι μας και στενεύουν ασφυκτικά τα περιθώρια του χρόνου.

Εδώ, υπάρχουν μερικά tips που θα σε βοηθήσουν να ρυθμίσεις  λίγο το πρωινό σου ξύπνημα και που ξέρεις.. ίσως και να το κάνεις μια καλή καθημερινή συνήθεια. Για να σε προλάβω, όλοι λίγο πολύ  έχουμε υποστηρίξει σε κάποια φάση της ζωής μας πως «είμαστε βραδινοί τύποι και τις βραδινές ώρες η απόδοσή μας είναι καλύτερη». Έχοντας υπάρξει λοιπόν και γω στο παρελθόν «νυκτόβιο πουλί», σε πληροφορώ πως δε πρόκειται παρά για ένα μύθο. Το να κοιμάσαι αργά και να ξυπνάς αργά είναι απλά μία συνήθεια που μπορεί να αλλάξει, με δυσκολία βέβαια, και όταν αλλάξει  τα οφέλη για τη διάθεση και την ευεξία σου είναι πολύ περισσότερα από όσα θα μπορούσε να φανταστεί κανείς.

Αρχικά θα σου πρότεινα να βρεις κάτι που να θέλεις πολύ να κάνεις το πρωί αμέσως μετά το πρωινό ξύπνημα. Κάτι το οποίο θα είναι αρκετά δελεαστικό για να σε σηκώσει από το «βαρύ» σου πάπλωμα. Αυτό θα μπορούσε να είναι ένα καλό πρωινό, ένα ζεστό μπάνιο που θα σε χαλάρωνε ή σκέψου πόσο πολύ θα επιθυμούσες μια ζεστή κούπα καφέ, ήδη μπορείς να μυρίσεις το άρωμα του που κατακλύζει όλο το σπίτι και έχει έρθει στα ρουθούνια σου ενώ ακόμα βρίσκεται στα σκεπάσματα. Φαντάσου το, σκέψου το πριν σηκωθείς και λίγα λεπτά αργότερα θα έχεις σηκωθεί από το κρεβάτι και θα ετοιμάζεις το καφέ σου. Ειδάλλως, αν ο καφές δεν είναι αρκετά κάλος λόγος για να σηκωθείς μπορείς να σκεφτείς πόσο πολύ θέλεις να δεις το ωραίο αγόρι ή κορίτσι από τη σχόλη σήμερα στο μάθημα..Είμαι σίγουρή πως μπορείς να βρεις καλές δικαιολογίες που θα σε σήκωναν από το κρεβάτι και θα σε έκαναν να ξεκινήσεις όμορφα τη μέρα σου. Όμως προσοχή, μην μπεις στη διαδικασία να  αφήσεις το μυαλό σου να αρχίσει να σου μιλάει και αν σου λέει «εντάξει… μπορείς να κοιμηθείς πέντε λεπτάκια ακόμα». Διώξε τη σκέψη, ότι υπάρχει περιθώριο να κοιμηθείς ξανά ή να ξαπλώσεις ξανά αν ήδη έχεις σηκωθεί.

Ας μην ξεχνάμε όμως πόσο σημαντικό είναι να καταφέρεις να κοιμηθείς και κάπως νωρίς το βράδυ. Αν καταφέρεις να ξαπλώσεις νωρίς σίγουρα τις πρώτες φορές δεν θα είναι εύκολο να κοιμηθείς όμως σίγα σιγά θα αρχίσει να γίνεται συνήθεια όταν ακολουθήσεις τον κανόνα του 15λέπτου. Προσπάθησε να κοιμηθείς το βράδυ 15-30 λεπτά νωρίτερα από ότι συνήθως και μετά από δύο τρείς μέρες πρόσθεσε σε αυτά τα 15 λεπτά, αλλά τόσα και ούτω κάθε εξής… μέχρι σιγά σιγά να σου γίνει συνήθεια. Το ίδιο ακριβώς είναι πολύ πιο πρακτικό να κάνεις και με το πρωινό σου ξύπνημα. Βάλε το ξυπνητήρι 15 λεπτά νωρίτερα μέχρι να συνηθίσεις και μετά λιγάκι πιο νωρίς για τις επόμενες μέρες μέχρι να φτάσεις να ξυπνάς την ώρα που θέλεις. Η διάφορα θα γίνει αισθητή σύντομα καθώς κατά τον Jeremy Dean μια συνήθεια καλή ή κακή μπορεί να κτιστεί σε 21 με 66 ήμερες επανάληψης της ίδιας πράξης, ανάλογα φυσικά και τη συνήθεια. Αν κάτι δοκιμάσεις να το κρατήσεις σε καθημερινή βάση για περίπου 20 ημέρες, θα βρίσκεσαι πολύ κοντά στο να το κάνεις κομμάτι της καθημερινότητας και μάλιστα έτσι μπορείς  να ξεκινήσεις και άλλες καλές συνήθειες που ίσως μέχρι στιγμής να φάνταζαν απίστευτα δύσκολες, αν φτάσεις δε, στο σημείο να τις διατηρήσεις για 60 ημέρες τότε σου εγγυώμαι ότι θα αποκτήσεις μία συνήθεια που δεν θα μπορείς να αποχωριστείς.

Είναι σημαντικό ακόμα να μην ξεχνάς να επιβραβεύεις τον εαυτό σου για αυτά που κατορθώνεις (αυτό θα βοηθήσει αρκετά και την αυτοεκτίμησή σου) Αν τελικά καταφέρεις να σηκωθείς νωρίς το πρωί, δώσε στον εαυτό σου μία ανταμοιβή. Αγόρασε την αγαπημένη σου σοκολάτα ή μια μπλούζα που είχες βάλει από καιρό στο μάτι ή βγες με τους φίλους σου, κάνε κάτι που θα σε κάνει να νιώσεις καλά και απόλαυσε το χωρίς ενοχές, εφόσον αποτελεί η ανταμοιβή σου για τη πειθαρχία που επέδειξες.

Και φυσικά δώσε βάση στο πιο σημαντικό. Μην σπαταλήσεις αυτόν τον πολύτιμο χρόνο «εξτρά» χρόνο που κερδίζεις από το πρωινό ξύπνημα άσκοπα αλλά γέμισε τον με κάτι παραγωγικό, διάβασε και προετοιμάσου για το μάθημα ή αν αυτό φαίνεται λιγάκι δύσκολο και βαρετό, άρχισε με κάτι πιο απλό, ξεκίνα να τακτοποιείς τα ρούχα σου και τα πράγματα που άφησες ακατάστατα για να βρεις αυτό που τελικά θα φορέσεις στη σχολή. Θα δεις πως η αίσθηση που θα δοκιμάσεις όταν επιστρέψεις σε ένα τακτοποιημένο σπίτι θα είναι μοναδική, ειδικότερα αν είχες μια αρκετά κουραστική μέρα. Εναλλακτικά στο χρόνο που σου μένει, μπορείς να ετοιμάσεις φαγητό για τη σχολή ή το μεσημεριανό σου, εξοικονομώντας έτσι χρήματα που θα αξιοποιήσεις αλλού. Σκέψου πως με αυτό τον τρόπο μπορείς να ρυθμίσεις τις  διατροφικές σου συνήθειες. Θα προλάβεις επίσης να φας πρωινό, που ως γνωστόν αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα γεύματα της ημέρας, θα έχεις χρόνο να επιμεληθείς τον εαυτό σου, τα ρούχα σου καθώς και τα μαλλιά σου ώστε να νιώθεις εσύ καλύτερα από το να βγεις έξω βάζοντας ότι βρεις μπροστά σου, θα έχεις χρόνο να πιείς το καφέ σου «χαλαραααά…» και θα ξεκινήσεις νωρίτερα για δουλεία ή σχολή χωρίς το άγχος της κίνησης που μπορεί να συναντήσεις στο δρόμο και την ενδεχόμενη θεαματική είσοδο που θα έκανες στη αίθουσα αν καθυστερούσες αρκετά.

Μετά από όλα αυτά λοιπόν δεν θα άξιζε να προσπαθήσεις να κανείς το πρωινό ξύπνημα συνήθεια; Mε μία μικρή δόκιμη θα κατανοήσεις πως τελικά  δεν είναι τόσο δύσκολο όσο φαίνεται.

Leave a Response